وبـینار (سیمنار آنلاین) چیست؟

وبـینار (سیمنار آنلاین) چیست؟

سمینار مبتنی بر وب (web-based seminar) یا وبینار (Webinar) یک کنفرانس (Conference) است که در زمان واقعی (real-time) با استفاده از نرم افزارهای وب کنفرانس (Web conference) بر بستر اینترنت برای گروه بزرگی از مخاطبین برگزار می شود.

وبینارها این امکان را فراهم می کنند تا گروه های مخاطب بدون در نظر گرفتن فاصله جغرافیایی بین آنها، در مکان های مختلف از راه دور در کنفرانس شرکت نمایند. البته در یک وبینار ممکن است ارتباط تنها بین 2 نقطه برقرار شده و یا اطلاعات از یک نقطه (فرستنده) به چندین نقطه (گیرنده) ارسال شوند.
قابلیت کلیدی وبینار عناصر تعاملی آن است که امکان ارایه و دریافت اطلاعات و تبادل نظر در آن خصوص را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد. این عناصر تعاملی شامل ارتباطات دو طرفه بر پایه نوشتار، صدا، تصویر و اسلاید می باشند که اجازه می دهند تا ارایه دهندگان و شرکت کنندگان به صورت همزمان به بحث و تبادل نظر در خصوص محتوای وبینار بپردازند. برخی از کاربردهای رایج برای وبینارها شامل کارگاه های آموزشی، گردهمایی ها، سخنرانی ها و همایش ها می باشند که با اهداف آموزشی، فروش، بازاریابی و تجارت برگزار می گردند.

 

 

بخش کوتاهی از وبینار بین المللی “ایران وبینار” که در آن David Creelman بصورت زنده از مالزی در حال ارایه محتوا می باشد.

 

2017-09-20T05:39:27+00:00