برگزاری دوره آموزشی رله و حفاظت برای رؤسای ادارات بهره‌برداری پست‌های فوق توزیع و انتقال برق منطقه‌ای فارس

برگزاری دوره آموزشی رله و حفاظت برای رؤسای ادارات بهره‌برداری پست‌های فوق توزیع و انتقال برق منطقه‌ای فارس

 

دوره آموزشی رله و حفاظت در بخش انتقال با استفاده از “دستگاه شبیه‌ساز رله و حفاظت” ، برای رؤسای ادارات بهره‌برداری پست‌های فوق توزیع و انتقال برق منطقه‌ای فارس برگزار گردید.

????این دوره آموزشی از تاریخ 96/08/01 به مدت 30 ساعت و طی چهار روز در قالب کد 3344 از نظام جامع آموزش مصوب وزرات نیرو توسط شرکت ابتکار الکتریک قومس با همکاری مجتمع آموزشی فارس با استفاده از دستگاه شبیه‌ساز آموزشی و بصورت کاربردی (نرم‌افزاری و سخت افزاری) برگزار گردید.

????در ابتدای این دوره آموزشی که در محل مجتمع آموزشی فارس برگزار گردید، آقای مهندس معدنی مدیرعامل شرکت ابتکار الکتریک قومس ضمن خوشامدگویی به حاضرین و شرکت کنندگان در این دوره، به نقش اساسی دوره‌های آموزشی در افزایش ایمنی پرسنل و تجهیزات و همچنین کاهش حوادث شبکه اشاره نمودند و ابراز امیدواری نمودند تا با ادامه همکاری با برق منطقه ای فارس در آینده‌ای نزدیک برگزاری این دوره آموزشی برای اپراتورها و کارشناسان تداوم داشته باشد.

????مدرس دوره جناب آقای مهندس رزم آور، ضمن تشریح مفاهیم اولیه و اصول کار رله‌های حفاظتی در پست‌های فوق توزیع و انتقال، به آموزش نحوه وارد نمودن تنظیم (ستینگ) رله‌های دیجیتال شامل رله اضافه جریان/خطای زمین ، رله دیستانس و رله دیفرانسیل و شیوه انجام آزمایشات مختلف مطابق دستورکار، بصورت سخت افزاری و نرم‌افزاری پرداختند.
همچنین انواع روش‌های تست رله‌های دیجیتال مطابق با تست شیت های اجرایی را به شرکت کنندگان آموزش دادند و با تحلیل نتایج آزمایش، منحنی عملکرد رله‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

????لازم به ذکر است دستگاه شبیه‌ساز آموزشی رله و حفاظت با استفاده از تجربه متخصصین رله و حفاظت در صنعت برق و بخش خصوصی و کارشناسان برق منطقه ای سمنان طراحی و ساخته شده است که قابلیت برگزاری دوره های آموزشی رله و حفاظت بصورت کاربردی و با صرفه جویی در هزینه و انرژی را دارد.
از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به: شبیه‌سازی عملکرد رله‌های دیجیتال، طراحی دستگاه و دستورکار آزمایش‌ها بر اساس موارد کاربردی، پرتابل، سبک و آماده سازی آسان و همچنین ایمن بودن در مقابل برق گرفتگی اشاره کرد.

2017-11-01T07:47:28-01:00