دومین دوره آموزشی رله و حفاظت برای کارشناسان ناظر و رلیاژ شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزارشد.

دومین دوره آموزشی رله و حفاظت برای کارشناسان ناظر و رلیاژ شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزارشد.

✅ به درخواست شرکت برق منطقه‌ای فارس و مطابق با تفاهمنامه آموزشی منعقد شده بین شرکت ابتکار الکتریک قومس و مجتمع آموزشی فارس، دومین دوره آموزشی رله و حفاظت در بخش انتقال با استفاده از “دستگاه شبیه‌ساز رله‌های حفاظتی” برای کارشناسان ناظر و رلیاژ شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد.

 

????این دوره آموزشی از تاریخ 96/08/22 به مدت 30 ساعت و طی چهار روز در قالب کد 3344 از نظام جامع آموزش مصوب وزرات نیرو توسط شرکت ابتکار الکتریک قومس و با همکاری مجتمع آموزشی فارس با استفاده از دستگاه شبیه‌ساز رله‌های حفاظتی و بصورت نرم‌افزاری و سخت افزاری برگزار شد.

????در این دوره آموزشی، ضمن تشریح مفاهیم اولیه و اصول کار رله‌های حفاظتی در پست‌های فوق توزیع و انتقال، آموزش نحوه وارد نمودن تنظیم (ستینگ) رله‌های دیجیتال شامل رله اضافه جریان/خطای زمین ، رله دیستانس و رله دیفرانسیل و شیوه انجام آزمایشات مختلف مطابق دستورکار، بصورت سخت افزاری و نرم‌افزاری با استفاده از شبیه‌ساز رله‌های حفاظتی انجام گرفت.
همچنین انواع روش‌های تست رله‌های دیجیتال مطابق با تست شیت های اجرایی با تحلیل نتایج آزمایش و منحنی عملکرد رله‌ها مورد بحث و بررسی قرار  گرفت.

????لازم به ذکر است دستگاه شبیه‌ساز آموزشی رله‌های حفاظتی با استفاده از تجربه متخصصین رله و حفاظت در صنعت برق و بخش خصوصی و کارشناسان برق منطقه‌ای سمنان طراحی و ساخته شده است که قابلیت برگزاری دوره‌های آموزشی رله و حفاظت بصورت کاربردی و با صرفه جویی در هزینه و انرژی را دارد.

????از مزایای این دستگاه می‌توان به: شبیه‌سازی عملکرد رله‌های دیجیتال (نیومریک)، طراحی دستگاه و دستورکار آزمایش‌ها بر اساس موارد کاربردی، پرتابل، سبک و آماده سازی آسان و همچنین ایمن بودن در مقابل برق گرفتگی اشاره کرد.

2017-11-22T05:27:29-01:00